Naar inhoud Naar navigatie

Opleiding & Training

Secretarieel Telefoneren (LSSO)

U krijgt maar één kans voor een eerste indruk. Die moet dus goed zijn. Een perfecte telefoonbehandeling zorgt ervoor dat u een prima indruk achterlaat bij uw klant. Klantgericht telefoneren is het uitgangspunt van deze opleiding.

Voor wie?
De opleiding is bedoeld voor iedereen die regelmatig telefoongesprekken moet voeren.

Doel
De deelnemers leren op een praktische manier telefoongesprekken op een juiste wijze te voeren.

Werkwijze
De opleiding is praktijkgericht. U volgt de opleiding in kleine groepen zodat er voldoende ruimte is voor individuele begeleiding.

Vooropleiding
Voor deze opleiding vragen wij geen specifieke vooropleiding. U dient over een goede mondelinge en schriftelijk uitdrukkingsvaardigheid (in het Nederlands) te beschikken.

Afsluiting
Na afloop van iedere module kunt u de opleiding afsluiten met een examen van het Examenbureau LSSO. U dient zich daarvoor zelf in te schrijven op de website www.examenbureaulsso.nl.

Het programma
Om u een indruk te geven van de inhoud van de cursus, volgen hierna de belangrijkste onderwerpen die in de lessen aan de orde komen:
 

  • Communicatie
  • Klantgericht handelen
  • Gesprekstechnieken
  • Telefoongesprekken voorbereiden
  • Telefoongesprekken voeren
  • Soorten gesprekken
  • Communicatie-infrastructuur
  • Telecommunicatiediensten
  • Telefoonetiquette
  • Telefoonalfabet (NL)

Zelfstudie
Wij vragen 2 tot 4 uur zelfstudie per week.

Opleidingsduur
De opleiding omvat 9 lessen van 100 minuten.

Lesgeld (incl. lesmateriaal, excl. examen)

U kunt bij deze opleiding uit twee betalingsmogelijkheden kiezen:

  • Maandelijkse termijnen
  • Betaling ineens, 5% korting op de som van de maandelijkse termijnen
  Prijs ineens Maanden Maandtermijn
Telefoneren (LSSO) €    289,00       3 €        101,45

Startmaanden en -plaatsen

Doetinchem: september en februari.
Hengelo (O): september.
Winterswijk: september.


Alternatieven en doorstroom

Terug