Naar inhoud Naar navigatie

Opleiding & Training

Management Klantgericht Communiceren

In de opleiding Klantgericht Communiceren leer je hoe communicatie in elkaar zit en hoe je daar bewust mee om kunt gaan.

Als je begrijpt hoe het proces verloopt, ben je ook in staat dat toe te passen in jouw contacten met klanten. Dit kan in een persoonlijk gesprek zijn, maar ook aan de telefoon. Na deze opleiding weet je hoe je leiding kunt nemen en houden in een gesprek zodat jouw contacten prettig en succesvol kunnen verlopen. Ook wordt besproken waar jouw verbeterpunten zitten.

Voor wie?
Deze opleiding is voor iedereen die zijn of haar communicatievaardigheden wil verbeteren in het persoonlijk contact of aan de telefoon en daar nog geen of weinig training en ervaring in heeft. Centraal staat daarbij het klantcontact.

Programma

De thema's in de vijf lessen

Les 1: De basis van communicatie

Les 2: De boodschap en feedback

Les 3: Luisteren en reageren

Les 4: Roos van Leary

Les 5: Telefoneren en communiceren


Welke opdrachten kun je verwachten?

In les 2 gaat over de boodschap die je wilt overbrengen en hoe dat bij anderen aankomt. De opdrachten die je maakt zijn kort samengevat:

· Geef aan waarom, in communicatie, de boodschap zo complex kan zijn.
  Geef daarbij een voorbeeld uit eigen ervaring

· Geef aan wat het verschil is tussen spontane feedback en bewuste feedback.
  Geef van beide een eigen ervaring weer.

· Denk goed na over recente feedback dat je gegeven hebt.
  Wat zijn daarin de leermomenten?


Werkwijze
Hoe is de opleiding opgezet? Je gaat aan de slag met de theorie waarbij je deze direct gaat koppelen aan de praktijk. Aan de hand van opdrachten en cases wordt deze vertaalslag gemaakt. Tijdens de lessen is de uitwisseling van ervaringen met de andere deelnemers van belang zodat je hierdoor het geleerde ook in andere dan jouw eigen organisatie kunt herkennen.

De opleiding Klantgericht Communiceren bestaat uit 5 lessen van 3 uur, verdeeld over 3 maanden. Per les vragen we van je 6 tot 8 uur zelfstudie om de les voor te bereiden en om de gegeven opdrachten uit te werken.


Afsluiting
Hoe wordt de opleiding afgerond? Tijdens de opleiding maak je per les opdrachten en verzamel je gegevens van jouw organisatie. Samen met het Reflectieverslag en het Visieverslag vormen deze jouw portfolio. Ben je minimaal 80% aanwezig geweest en heb je een voldoende beoordeling voor jouw portfolio en jouw kwalificerend eindgesprek, dan ontvang je het DOC diploma Klantgericht Communiceren.


Wie zijn onze docenten?
Wij geloven in de enthousiaste en ervaren docent die een groep kan motiveren, uitdagen en voorzien van nieuwe inzichten. Onze docenten komen daarom uit het bedrijfsleven en kennen zowel de theorie als de praktijk. Ze kennen de successen, maar ook de mislukkingen en de valkuilen. Ze zijn nauw betrokken bij DOC Opleiding & Training en delen onze passie voor het lesgeven. Ze realiseren zich dat ze een belangrijke schakel voor jouw succes zijn.


Aantal deelnemers
We starten bij minimaal 4 deelnemers.


Plaatsen en startmaanden
Doetinchem: oktober, januari en april
Hengelo(O): oktober, januari en april
Velp: oktober, januari en april


Prijs
Wat zijn de kosten van de opleiding? Je kunt bij ons uit twee betalingsmogelijkheden kiezen:
Maandelijkse termijnen: 3 x € 385,00 of
5% korting bij betaling ineens: € 1.097,00
De bedragen zijn inclusief toetsing en exclusief boekengeld.
Indicatie boekengeld € 60,00

We berekenen geen inschrijfkosten, geen arrangementkosten en geen BTW.

Vermindering kosten
Scholingskosten zijn voor de belasting aftrekbaar, boven een vastgestelde drempel. DOC Opleiding & Training is erkend door diverse scholingsfondsen waardoor uw werkgever mogelijk een deel van de kosten weer vergoed kan krijgen.


Terug