Naar inhoud Naar navigatie

Opleiding & Training

Management Klantgericht Communiceren

In de opleiding Klantgericht Communiceren leert u vanaf de basis hoe communicatie in elkaar zit en hoe u daar bewust mee om kunt gaan. Als u begrijpt hoe het proces verloopt, bent u ook in staat dat toe te passen in uw werkomgeving. Dit kan in een gesprek zijn, maar ook aan de telefoon. Na deze opleiding weet u hoe u leiding kunt nemen en houden in een gesprek zodat uw contacten prettig en succesvol kunnen verlopen. Ook wordt besproken wat niet prettig verloopt in uw contact met anderen.

Voor wie?
Deze opleiding is voor iedereen die zijn of haar communicatievaardigheden wil verbeteren in het persoonlijk contact of aan de telefoon en daar nog geen of weinig training en ervaring in heeft.

Aan welke competenties werkt u?
Door het volgen van deze opleiding werkt u aan de volgende competenties:
· Gespreksvaardigheid
· Klantgerichtheid
· Taakgerichtheid

Programma
De volgende onderdelen komen in de opleiding aan de orde:
· Basisbegrippen van communicatie
· Het communicatieproces
· Verbale- en non verbale communicatie
· Open-, gesloten- en keuzevragen
· LSD Techniek (Luisteren, Samenvatten, Doorvragen)
· Pro-actief versus reactief communiceren
· Feedback geven en ontvangen
· Succesvol communiceren via telefoon
· Algemeen telefoonbeleid
· Fasen in een telefoongesprek
· Grip houden in een telefoongesprek

Werkwijze
Hoe is de opleiding opgezet? U gaat aan de slag met de theorie waarbij u deze direct gaat koppelen aan de praktijk. Aan de hand van opdrachten en cases wordt deze vertaalslag gemaakt. Tijdens de lessen is de uitwisseling van ervaringen met de andere deelnemers van belang zodat u hierdoor het geleerde ook in andere dan uw eigen organisatie kunt herkennen.
De opleiding Klantgericht Communiceren bestaat uit 5 lessen van 3 uur, verdeeld over 3 maanden. Per les vragen we van u 6 tot 8 uur zelfstudie om de les voor te bereiden en om de gegeven opdrachten uit te werken.

Afsluiting
Hoe wordt de opleiding afgerond? Tijdens de opleiding maakt u per les opdrachten en verzamelt u gegevens van uw organisatie. Samen met het Reflectieverslag en het Visieverslag vormen deze uw portfolio. Bent u minimaal 80% aanwezig geweest en heeft u een voldoende beoordeling voor uw portfolio en uw kwalificerend eindgesprek, dan ontvangt u het DOC diploma Klantgericht Communiceren.

Wie zijn onze docenten?
Wij geloven in de enthousiaste en ervaren docent die een groep kan motiveren, uitdagen en voorzien van nieuwe inzichten. Onze docenten komen daarom uit het bedrijfsleven en kennen zowel de theorie als de praktijk. Ze kennen de successen, maar ook de mislukkingen en de valkuilen. Ze zijn nauw betrokken bij DOC Opleiding & Training en delen onze passie voor het lesgeven. Ze realiseren zich dat ze een belangrijke schakel voor uw succes zijn.

Aantal deelnemers
We starten bij minimaal 4 deelnemers.

Plaatsen en startmaanden
Doetinchem: oktober, januari en april
Hengelo(O): oktober, januari en april
Arnhem: oktober, januari en april

Prijs
Wat zijn de kosten van de opleiding? U kunt bij ons uit twee betalingsmogelijkheden kiezen:
Maandelijkse termijnen: 3 x € 385,00 of
5% korting bij betaling ineens: € 1.097,00
De bedragen zijn inclusief toetsing en exclusief boekengeld.
Indicatie boekengeld € 60,00

We berekenen geen inschrijfkosten, geen arrangementkosten en geen BTW.

Vermindering kosten
Scholingskosten zijn voor de belasting aftrekbaar, boven een vastgestelde drempel. DOC Opleiding & Training is erkend door diverse scholingsfondsen waardoor uw werkgever mogelijk een deel van de kosten weer vergoed kan krijgen.

Terug